Aksel Stake

Hedersmannen Aksel Stake forteller om gamle Eikerbygda til Drammens Tidende 3. mars 1961. Fin artikkel som sier mye om virksomheter og livet i bygda vår.

SiB_028734

Drammens Tidende 3. mars 1961. Avfotografert på Eiker Arkiv. 92-åringen Aksel Stake, født 1886, forteller om gamle Krokstadelva.

4 kommentarer om “Aksel Stake

  1. Takk for hyggelig kommentar. Så fint at noen har glede av det jeg pusler med. Har vært interessert i lokalhistorien veldig lenge, men de siste årene hvor jeg har brukt mye tid på Eiker Arkiv har jeg blitt mere kjent med bygda vår. Klarer ikke å være så produktiv hele tida, men det kommer litt etter hvert. Du får bare henge på og når det gjelder historie er jo de gamle innleggene like aktuelle og uaktuelle som de nyeste.

    Liker

  2. Veldig koselig og se her☺ Aksel Stake var min oldefar. Og jeg har hørt masse godt om den karen😊 artig artikkel, som viser at det er store forskheller mellom da og nå 👍

    Liker

Legg igjen en kommentar